Handleiding

Waarom Twizzit
Twizzit biedt een alles-in-één oplossing die speciaal is ontwikkeld om het dagelijkse beheer van verenigingen te vereenvoudigen. Door gebruik te maken van Twizzit kunnen we als club tijd besparen, efficiënter werken en de betrokkenheid van hun leden vergroten.
Wat heb ik nodig?
  • Een webbrowser (Chrome, Firefox, Edge, …) of de Twizzit app.
    Via een webbrowser surf je naar https://app.twizzit.com .
    Voor de app ga je naar de App Store (iPhone) of Google Play Store (Android). Zoeken op “Twizzit”.
    Wat je het beste gebruikt - app of browser - hangt van je eigen voorkeuren af. Je kan ook prima de web-versie en de app naast elkaar gebruiken.
  • Een Twizzit-login.
Ik heb nog geen Twizzit-login. Hoe kan ik een account aanmaken?

De actieve leden van het seizoen 2023-2024 zullen een uitnodiging via e-mail ontvangen, met instructies om een Twizzit-account aan te maken.

Indien je als nieuw lid aansluit, ontvang je ook een Twizzit-uitnodiging. Deze e-mail bevat dan de instructies om je account aan te maken.

Vind je je Twizzit-uitnodiging niet meer terug, dan ga je als volgt te werk:

1. Ga naar https://app.twizzit.com
  2. Klik op "Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten"
  3. Klik op "Voer de naam van jouw organisatie in" en vul TACT in.
  4. Klik onder het veld op TACT Sint-Truiden.
  5. Zoek jezelf via je e-mailadres, voornaam en/of familienaam. Klik vervolgens op je naam.
  6. Je ontvangt een e-mail met instructies. Deze e-mail wordt verzonden naar het door jouw destijds opgegeven e-mailadres (dus: zoals het in onze database is opgenomen).

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat doe ik?
Gebruik dezelfde procedure zoals hierboven beschreven bij "Ik heb nog geen Twizzit-login. Hoe kan ik een account aanmaken?"
Hoe controleer ik mijn gegevens en pas ik ze aan?

Het is altijd een goed idee om te controleren of je gegevens in onze database correct zijn. We hebben ons bij de ingebruikname van Twizzit immers gebaseerd op versnipperde en soms gedateerde databases. Mochten sommige gegevens niet correct zijn, pas dit graag zelf aan. Ook bij wijziging van adres, telefoonnummer, e-mailadres etc. kan je aanpassingen zelf doorvoeren via Twizzit. Met name e-mailadres is cruciaal, aangezien dit ook wordt gebruikt om een wachtwoord-reset door te voeren.

1. Log in op je Twizzit-account: Ga naar de Twizzit-website en meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Ga naar "Mijn Twizzit": Na het inloggen, zoek je naar de optie "Mijn Twizzit" in het menu. Klik hierop.
  3. Kies "Contact details": In het "Mijn Twizzit"-menu, vind je de sectie "Contact details". Klik op deze optie om je contact gegevens aan te passen naar wens.

Communicatie

Chat en e-mail

TACT zal vanaf het seizoen 2024-2025 Twizzit gebruiken als ons communicatieplatform. Dit platform biedt ons de mogelijkheid om op een efficiëntere en effectievere manier met onze leden te communiceren.

U kan zelf kiezen op welke manier u deze updates wilt ontvangen, of het nu via chat of e-mail is. Kijk hieronder bij "Communicatievoorkeuren" voor richtlijnen om dit in te stellen.

Nieuwsbrieven

We versturen af en toe een nieuwsbrief met aankondigingen van activiteiten, met nieuwtjes en mededelingen, etc. Deze nieuwsbrieven gaan naar alle leden via e-mail (vanuit Twizzit).

Als u onze nieuwsbrieven niet ontvangt maar deze toch wilt ontvangen, kunt u deze functionaliteit eenvoudig heractiveren. Kijk hieronder bij "Communicatievoorkeuren" voor richtlijnen om dit in te stellen.

Chat

Eerst en vooral: de Chat-functie verloopt het vlotst via de Twizzit app. De app is beschikbaar in de App Store of Google Play Store. Als je de Twizzit app nog nooit hebt gebruikt, dan ontvang je standaard nog wel alle chat-berichten via e-mail.

Hoe je deze boodschappen ontvangt, kan je zelf instellen in Twizzit. Kijk hieronder bij "Communicatievoorkeuren" voor richtlijnen.

Je kan hier de meldingen via e-mail en app afzonderlijk aan- en uitzetten.
Let wel: je bent zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van communicatie. Als je bv. e-mail uitschakelt, gaan we er van uit dat je de app gebruikt. Zoniet mis je alle berichten. Bij aankoop van een nieuwe smartphone installeer dan zeker de Twizzit app op je nieuwe toestel.

Communicatievoorkeuren
  3. Kies "Instellingen & voorkeuren": In het "Mijn Twizzit"-menu, vind je de sectie "Instellingen & voorkeuren". Klik op deze optie om je instellingen aan te passen naar wens.
Ik ontvang ook meldingen die bedoeld zijn voor mijn partner

Indien jullie met meerdere gezinsleden actief zijn binnen de club, dan linken we jullie accounts aan een "familie".
Je kan zo makkelijk van het ene profiel naar het andere switchen (links bovenaan op de site of in de app).
Standaard ontvang je, naast de meldingen voor jezelf, ook meldingen voor je partner (of kinderen).
Je kan dit afzetten bij "Instellingen & voorkeuren":
Helemaal bovenaan -> meldingen van gelinkte gebruikers -> Stuur me de meldingen voor mijn gelinkte contacten.

Extra

Borstnummer

Borstnummer Vergeten? Vind het terug via je Twizzit-account:

3. Kies "Lidmaatschappen": In het "Mijn Twizzit"-menu, vind je de sectie "Lidmaatschappen". Klik op deze optie om je lidmaatschapsinformatie te bekijken.
  4. Bekijk je borstnummer: Je borstnummer zou nu zichtbaar moeten zijn in je lidmaatschapsdetails.
Nieuwe leden - wedstrijdsinglet kortingscode

Nieuwe leden ontvangen een kortingscode voor de aankoop van het wedstrijdsinglet, die ze kunnen gebruiken in onze webshop. Vind het terug via je Twizzit-account:

4. Bekijk je kortingscode: Je kortingscode zou nu zichtbaar moeten zijn in je lidmaatschapsdetails (zie NIEUW ATLEET - SINGLET KORTINGSCODE).
Ziekenfonds

Het document dat je kunt indienen bij je ziekenfonds voor een tegemoetkoming kan je terugvinden via je Twizzit-account:

3. Kies "Media": In het "Mijn Twizzit"-menu, vind je de sectie "Media". Hier kan je het document terugvinden.